sunnuntai 31. lokakuuta 2010

Päivä 42 | Nanyuki - Nairobi | Kenia

198km | +21,5 - +34 | Aurinkoista
Ari lähtee tänään ensimmäisenä… Toyota Land Cruiserin lavalla. Invalidiosasto lähtee eileiseen tapaan tuuppaamaan hissun kissun heti Arin perään ja toimivat pyörät viimeisenä. Pekka, Pasi ja Jari ajavat Nairobin BMW -liikkeen kautta. Apua ei sieltä Pekalle löydy, mutta Jungle Junctionista kylläkin. Pekälle siellä Öhlins-iskari ja Arille ja Pasille luvatut iskarit heidän pyöriinsä. Ei niitä teitty heti saa kiinni, mutta päivässä parissa, joita meillä ei oikein ole kuitenkin.
Eilisen illan pläni on, että jätämme rikkinäiset pyörät Nairobiin ja lähdemme Tansaniaan safarille suunnitelmien mukaan. Invalidiosasto tosin Hiacella. Nairobin hotellin pihassa Jukan pyörä liittyy invalidiosastoon. Se päättää olla käynistymättä ja pysyy päätöksessään. Eikun seuraava lava-auto alle ja Jukan pyörä Jungle Junctioniin. Alkaa toimivat pyörät käymään vähiin. Kulussa enää Hondamiehen Honda sekä Markuksen ja minun bemarit.
Omat draamansa oli Nairobiin tullessa niin Jukalla, Markuksella kuin minulla. Meidän kaikkien koneet alkoivat keittämään noin samalla kilometrillä. Syy. Flektit olivat menneet jumiin. Ari tiesi bemarin tyyppiviaksi ja lähtivätkin rullaamaan kun käsin väänsimme ne pyörimään. Flektit vain ravassa ja kurassa, josta jumiutuneet.
Nairobissa Jukan pyörä muuttuu suurimmaksi arvoitukseksi. Jungle Junctionin Crissillä kuitenkin diagnostiikka välineet, joten toivoa on. Kuinka paljon selviää aamulla. Tänään illalla eivät enää ehtineet Jukan pyörää tarkastamaan.
Ari viettää koko iltapäivän Jungle Junctionissa ja näyttää siltä, että Arin pyörä on mahdollista saada huomenna. Liikenteeseen. Ari itse sen verran varma, että ei osallistu Hiace -kimppaan. Varasin päivän päätteeksi pyörättömille pojille Hiacen Karatuun ja takaisin. Karatu on Tansanian kuuluisimman luonnonpuiston Ngorongoron porteilla. Garminin mukaan tarkalleen ottaen 408km päässä.
Oma Garminini on alkanut jälleen temppuilemaan… toimii ja ei toimi oman mielensä mukaan. Parin viimeisen päivän aikana sammunut omia aikojaan kymmenkunta kertaa. Mutta muut Garminit pysyneet alkumatkan vaikeuksien jälkeen hengissä, joten eiköhän meillä joku laite toimi vielä Etelä-Afrikassa.



Arin lavakyyti numero 3 lähdössä Nanyukin hotellimme pihasta. Tarvii Arin varmaan käydä myöhemmin ajamassa lava-autoilla ajetut pätkät… ;)


Markus tauolla Nanyukin ja Nairobin välissä. Koko pätkä oli hyvää asvaltia paitsi Narobin rajalla alkaneet tietyöt… ja kunnon ruuhkat missä koneet alkoivat keittämään.


Markus ja Teijo Nairobin keskustassa. Markus tuulettaa kun pyörä taas kulkee… jäähdyttelimme sitä puolisen tuntia kun nesteet alkoivat pulppuamaan pihalle.



Jarin poronsarvibemari Jungle Junctionin pukilla. Jarilla toivoa saada jonkinlainen valo... ja pitävät pohjat sivulaukkuin. Jarin Touratechin tarvikelaukuista molemmista käytännössä pohja irti. Mutta poronsarvet ehjänä ja matkassa!


Jukan bemari lähdössä Jungle Junctioniin hoitoon. Vika toistaiseksi mysteeri. Positiivinen puole se, että Jukan pyörä himmasi vasta hotellin pihaan, eikä muutamaa kilometriä aikaisemmin parhaassa ruuhkassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti